Verschoor Reizen trots op verlenging convenant
09
oktober 2015

Verschoor Reizen trots op verlenging convenant

Het was donderdagmiddag 1 oktober een feestelijke middag voor Verschoor reizen. Uit handen van mevrouw Thunnissen, inspecteur generaal van het Ministerie van Infrastructuur & Milieu, heeft Verschoor reizen een 5-jarig convenant met het Ministerie mogen ondertekenen.

Het convenant is simpel gezegd een afspraak tussen ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) en Verschoor reizen. Het convenant ziet toe op de interne en externe kwaliteit van de werkzaamheden, en is voor Verschoor reizen een bekroning op het uitstekend naleven van alle wet- en regelgeving op het gebied van veiligheid en duurzaamheid. Hiermee geeft ILT het expliciet vertrouwen aan Verschoor reizen dat men intern toeziet op de wet- en regelgeving van het bedrijf, en ook zelf een oplossing creëert bij eventuele problemen. ILT verwacht van Verschoor reizen dat het bedrijf zelf de controles en een eigen 'verbetertraject' beheert, waarin men verder geheel vrijgelaten wordt. ,,Als convenanthouder moet men het goed voor elkaar hebben", vertelt Hans van Arensbergen, inspecteur/auditor van ILT. ,,Het is belangrijk dat bedrijven die convenanthouder zijn ook de gemaakte afspraken nakomen. Het moet niet zo zijn dat men maar iets roept, en er vervolgens niets mee doet."

Wat ILT wil benadrukken, is dat het alleen een convenant afsluit met bedrijven waarvan duidelijk is dat zij hun wettelijke verplichtingen goed naleven. ,,Bij ons moet de overtuiging bestaan dat bedrijven uit zichzelf gemotiveerd zijn om de risico’s adequaat te beheersen; het moet geen 'verplicht nummertje' zijn. Slechts enkele bedrijven in de vervoersbranche beschikken over dit bijzondere convenant, en dus kunnen we zeggen dat Verschoor reizen tot de absolute top in haar branche behoort", aldus Van Arensbergen. Verschoor reizen streeft naar een effectieve en efficiënte werkwijze, om de naleving van wet- en regelgeving te waarborgen en op die manier risico’s voor de maatschappij te minimaliseren. Het systeem is gericht op continu verbeteren, en dat staat bij Verschoor reizen al ruim 90 jaar hoog in het vaandel. Door middel van effectieve evaluaties en analyses op de dienstverlening wordt de kwaliteit en natuurlijk de veiligheid van de passagiers gewaarborgd.

De directie van Verschoor reizen laat weten erg blij te zijn met deze prachtige teamprestatie; ,.Alleen door middel van goed samenwerken kan een dergelijke prestatie geleverd worden. Wij zijn trots op ons team en op de bekroning die we hiervoor ontvangen. " Annemiek, voor een groot deel verantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking bij Verschoor reizen, sluit zich daarbij aan. ,,Het is mooi om deze waardering te krijgen voor alle tijd en energie die wij er met zijn allen in steken. Voor ons is het een bevestiging dat we goed bezig zijn."

Nieuwsarchief

2018
2017
2016
2015
  • 11 december 2015

    BVD advocaten bouwt nieuwe kantoorvilla

  • 13 november 2015

    Nieuwsbrief Economie Gemeente Hardinxveld november 2015

  • 23 oktober 2015

    Seminar ‘2 x 3 kwartier’: van het bouw- en aanbestedingsrecht tot bedrijfsopvolging

  • 09 oktober 2015

    Verschoor Reizen trots op verlenging convenant

  • 22 september 2015

    Uitnodiging Golf Event 2015 De Toekomst Begint Vandaag

  • 15 juli 2015

    Feestelijke 1e paal voor Zwets Industrievloeren bv

  • 09 juli 2015

    Lees hier de eerste nieuwsbrief van Werkwaard

  • 01 juli 2015

    Nieuwsbrief Economie Gemeente Hardinxveld juni 2015

  • 18 juni 2015

    NIEUWE DATUM: Haringparty en Cloud kennis sessie WSB Solutions.

  • 28 mei 2015

    Cebora heeft een nieuwe lijn lasmachines: De Synstar Pulse MIG/MAG lasmachines.

  • 27 mei 2015

    Bestaande bestemmingsplannen worden samengevoegd tot twee bestemmingsplannen

  • 13 mei 2015

    Presentatie bevindingen onderzoek toetreding Drechtsteden

  • 12 mei 2015

    Leerwerkmarkt in de Duurzaamheidsfabriek in Dordrecht.

  • 11 mei 2015

    Nieuwe bedrijfsauto�s voor Klimaatservice Holland BV

  • 7 mei 2015

    Bijpraatsessie �Het nieuwe arbeidsrecht�

  • 30 april 2015

    Wie wordt in 2015 Ondernemer van het Jaar?

  • 13 april 2015

    Uitnodiging bijeenkomst over onderzoek toetreding Drechtsteden en inkooprelaties.

  • 7 april 2015

    Bedrijven kunnen niet meer zonder snel internet en glasvezel

  • 25 maart 2015

    Bouwgrond Drechtsteden zet kavels op de kaart

  • 24 maart 2015

    Verschoor reizen ontvangt sleutels!

  • 27 februari 2015

    Lukoil breidt netwerk uit in Midden- en Zuid-Nederland

  • 16 februari 2015

    WSB Solutions organiseert geslaagd Sponsor-/ Business event

  • 06 februari 2015

    Nieuw model Shoalbuster 3512 van Damen besteld door Van Wijngaarden Marine Services

  • 30 januari 2015

    Directiewijziging Van Noordenne

  • 29 januari 2015

    Broers Coronel vertrouwen op Weldkar van Laskar

  • 28 januari 2015

    Speciale aandacht Interwaert voor ondernemers

2014

Contact opnemen met de bedrijfskern

Heeft u vragen of wilt u lid worden van Bedrijfskern Hardinxveld-Giessendam? Neem dan contact met ons op.

Naam
E-mail
Telefoon
Bericht

Contactgegevens

Postadres
Postbus 223
3370 AE Hardinxveld-Giessendam

E-mail:
info@bedrijfskern.nl